0%

Yönetim kurulumuz ve üyelerimiz ile birlikte ATO’yu ziyaret ettik

*Bu yazı tahmini 3 dakika 55 saniye okuma süresine sahiptir.

Ankara'nın yeni markalarının start-uplardan çıkacağını öngörüyoruz ve bu girişimlerin büyümesi için doğru marka iletişimi hizmetleriyle buluşturmayı amaçlıyoruz.

ATO BAŞKANI BARAN: "MARKALAŞMA SÜRECİNDE REKLAM ÇOK ÖNEMLİ"

 

 

13 ARALIK 2019- Ankara Ticaret Odası(ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, Türkiye ekonomisinin kalkınması için ulusal ve uluslararası arenada tanınan Türk markalarının sayısının artırılması gerektiğini belirterek, bunun da yollarından birinin reklam faaliyetlerine önem vermek olduğunu söyledi. Baran, düzenledikleri Uluslararası Ankara Marka Buluşmaları ile marka bilincini gençler başta olmak üzere tüm topluma aktarmaya çalıştıklarını kaydetti.

 

 

ATO Başkanı Baran, 13 No'lu Reklam ve Görsel İletişim Faaliyetleri Meslek Komitesi ile Ankara Reklamcılar Derneği (ARD) üyelerinin,  ortaklaşa gerçekleştirdikleri toplantıya katıldı. "Markalaşma süreci ile reklamcılık sektörünün ilişkisinin" ele alındığı toplantının açılışında konuşan Baran, markalaşma sürecinde tanınırlığın sağlanması açısından reklam faaliyetlerinin önemli olduğunu söyledi. Baran, "Marka oluşturma süreci zor, uzun ve maliyetli bir süreç. Bu süreci başarıyla geçerek marka oluşturmak hem ekonomi hem de ülke ekonomisi için paha biçilmez bir kıymete sahip. Bu süreçte reklam çok önemli. Reklamcılık sektörü markanın tanınırlığının sağlanması için kamuoyunu yönlendirmede çok etkin" dedi. Baran, sektörün öneminin iş dünyası açısından yeterince anlaşılamamış olduğunu kaydetti.

 

Marka üretimi yapan ülkelerin kalkınma seviyelerinin yükseldiğine dikkat çeken Baran,  "Türkiye'nin kalkınma hızının ve ticaretinin artması için ulusal ve uluslararası arenada tanınan Türk markalarının sayısını artırmalıyız" diye konuştu.

 

-"BAŞKENT'TEKİ MARKA EKOSİSTEMİNİ DÖNÜŞTÜREBİLİRİZ"-

 

Ankara Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bora Hızal, konuşmasında, markalaşma için reklam şirketlerinin farklı sektörlere yönelik çalışmalar yürütmesi gerektiğini kaydetti. Hızal, "Ankara'nın yeni markalarının start-uplardan çıkacağını öngörüyoruz ve bu girişimlerin büyümesi için doğru marka iletişimi hizmetleriyle buluşturmayı amaçlıyoruz" dedi.

 

ATO, ARD ve Ankara'daki Teknokentlerin ortak çalışmasıyla Başkent'teki marka ekosisteminin geliştirilebileceğini ifade eden Hızal, markalaşma konusunda ekonomik kaynağın bankaların vereceği "marka kredisi" ile sağlanabileceğini söyledi. Hızal, İletişim Fakültelerinde eğitim alan gençlerin, reklamın önemini kavrayarak iş hayatında reklam veren olabilmesi için de çalışmalar yapılabileceğini anlattı.

 

* OECD ülkelerinin üniversite mezunlarının dakika başına okuyabildiği kelime sayısı baz alınmıştır.